Άρθρα

Είναι τα γνωστά πατίνια ή αλλιώς τροχοπέδιλα. Υπάρχουν πολλά είδη πατινιών, όπως τα inline, τα aggressive, τα quads, τα speed, τα hockey, τα downhill, τα off-road, τα doop, όλα διαφορετικά και το καθένα για ξεχωριστό σκοπό. Αντίστοιχα υπάρχουν και πολλά αθλήματα όπως o μαραθώνιος, το roller derby, το roller hockey, το speed, το downhill, το slalom. Τα πατίνια inline είναι πατίνια τα οποία έχουν τέσσερις τροχούς σε σειρά/ γραμμή (line). Χρησιμοποιούνται για χαλαρές βόλτες, για κόλπα μέσα σε πίστα, ενίοτε και για αγώνες. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε σε ερασιτεχνικό είτε σε επαγγελματικό επίπεδο, δίχως κάποιο όριο ηλικίας.

Στον 21ο αιώνα ο άνθρωπος έχει απομακρυνθεί από τη φύση του και ο σύγχρονος τρόπος ζωής είναι γεμάτος άγχος και γρήγορους ρυθμούς. Έτσι, η καλή φυσική κατάσταση και η καλή ψυχολογία είναι απαραίτητα συστατικά για την ανθρώπινη υγεία και ευημερία.
Εξάλλου, ήδη από την αρχαιότητα όλοι οι πολιτισμοί είχαν κατανοήσει την αξία της καλής φυσικής κατάστασης και τα αγαθά που προσφέρει στον άνθρωπο. Η κορυφαία στιγμή αυτής της κατανόησης υπήρξε στην αρχαία Ελλάδα, που τόσο μεγάλη σημασία έδωσε στη σωματική άσκηση σαν μέρος της καθημερινότητας, σαν αναπόσπαστο μέρος της ζωής του ανθρώπου. Η φράση «ΝΟΥΣ ΥΓΕΙΗΣ ΕΝ ΣΩΜΑΤΙ ΥΓΕΙΗ» είναι ένας μεγάλος σταθμός στην ανθρώπινη σκέψη! 

Η σωματική άσκηση και η σωστή διατροφή, εισέρχονται για πρώτη φορά ισότιμα στην ζωή του ανθρώπου όχι μόνο από τη σκοπιά της χρησιμότητας (εκπαιδευτικούς, στρατιωτικούς σκοπούς) αλλά από τη σκοπιά της συνολικής ευχαρίστησης και ισορροπίας του ανθρώπου, με σκοπό μια ευτυχισμένη και υγιή ζωή.  Εδώ έρχεται να βοηθήσει το inline skating το οποίο προσφέρει μια αθλητική καθημερινότητα, απομακρύνοντας τον άνθρωπο από την καθημερινή ρουτίνα και ανία και από τα συνηθισμένα αθλήματα.  Είναι ένα διαφορετικό άθλημα που έχει να δώσει μπόλικη χαρά και γέλιο και να μυήσει τους αθλούμενους στην υγιεινή ζωή, δίχως να απαιτεί καμία θυσία ή υπερ-προσπάθεια.
Τα πατίνια χαρακτηρίζονται ως μία από τις καλύτερες ασκήσεις για όλο το σώμα και το νευρομυϊκό συντονισμό. Πρόκειται για ένα πολύ καλό είδος άσκησης, που πέρα από χαρά και ελευθερία, παράλληλα, καίει τις θερμίδες χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Η άσκηση αυτή δεν χρειάζεται πολλά και γίνεται σε οποιονδήποτε ανοιχτό χώρο. Μπορεί κανείς να είναι μόνος του ή και με παρέα. Είναι μια αεροβική άσκηση που γυμνάζει ολόκληρο το σώμα και κυρίως τους κοιλιακούς, τους ραχιαίους και τα πόδια, ενώ σε μικρότερο βαθμό συμμετέχουν και τα χέρια. Οι τραυματισμοί που μπορεί να προκαλέσει είναι το ένα τρίτο από τα υπόλοιπα αθλήματα. Επιπλέον, καταπονούνται πολύ λιγότερο τα γόνατα και οι κλειδώσεις, συγκριτικά με το τρέξιμο. Πατίνια μπορούν να κάνουν ακόμη και τα μικρότερα παιδιά, και μάλιστα ευκολότερα από τους μεγάλους, καθώς το κέντρο βάρους τους είναι χαμηλότερα και για το λόγο αυτό έχουν καλύτερη ισορροπία. Μέσα από αυτά κερδίζουν πολλά οφέλη, όπως μια καλή εξάσκηση των μυών, αντοχή, ευλυγισία, συγχρονισμό, καλύτερη κίνηση, ισορροπία και φυσικά αρκετό γέλιο. Οι αθλούμενοι φορούν κράνος, τα ειδικά προστατευτικά σε γόνατα, αγκώνες και χέρια, καθώς και ειδικά προστατευτικά σορτσάκια, και μαθαίνουν να πέφτουν και να σηκώνονται με ασφάλεια, αλλά και να στέκονται όρθιοι με ασφάλεια. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων μαθαίνουν βασικές δεξιότητες και βελτιώνουν τεχνικές.Η ταχύτητα τους χαρίζει ένα μοναδικό αίσθημα ελευθερίας και η διάθεσή τους ανεβαίνει.

 

· Ενίσχυση της θετικής διάθεσης Έχετε δει ποτέ κάποιον να κάνει πατίνια και να είναι συνοφρυωμένος την ίδια στιγμή; Φυσικά και όχι! Πέρα από τα οφέλη για την υγεία  και τις κοινωνικές πτυχές που προσφέρει, το  inline skating κατατάσσεται ως ένα από τα αθλήματα με τις πιο διασκεδαστικές προπονήσεις! 

· Ανάπτυξη της κοινωνικότητας Η κοινωνικοποίηση είναι ένα σημαντικό μέρος της υγείας του ατόμου.Το inline skating είναι μια κοινωνική δραστηριότητα που μπορεί να γίνει με πολλά άτομα ταυτόχρονα, σε μικρότερες ή μεγαλύτερες ομάδες, με άτομα της ίδιας ή διαφορετικής ηλικιακής κατηγορίας.Αυτό δίνει κίνητρο στο παιδί, καθώς του δίνει τη δυνατότητα να περάσει επιπλέον χρόνο με τους φίλους του. 

· Άθληση χωρίς υπερπροσπάθεια και θυσίες Τα παιδιά συνήθως χρειάζονται ισχυρό κίνητρο ώστε να αποχωριστούν τα παιχνίδια και την τηλεόραση και να κάνουν κάποιο άθλημα. Πολλές φορές βαριούνται ή κουράζονται εύκολα. Με τα πατίνια είναι όλα διαφορετικά. Τα παιδιά το βλέπουν σαν παιχνίδι και ταυτόχρονα καίνε λίπος και γυμνάζονται.Ένας μέσου όρου-μεγέθους άνθρωπος που ζυγίζει περίπου 85 κιλά μπορεί να αναμένει να κάψει περίπου 10 θερμίδες κάθε λεπτό που κάνει πατίνια, ενώ μια γυναίκα μέσου όρου που ζυγίζει 75 κιλά μπορεί να περιμένει να κάψει περίπου 9 θερμίδες ανά λεπτό . Μάλιστα όση περισσότερη προσπάθεια τόσες περισσότερες θερμίδες προς καύση. Μπορείτε να κάψετε μεταξύ 300 και 600 θερμίδες αν επιδίδεστε στα πατίνια για μια ολόκληρη ώρα. 

· Ενδυνάμωση των μυών, κυρίως των ποδιών και του κορμού Τα πατίνια, μέσα από την κίνηση,  δυναμώνουν τα πόδια και τους γλουτούς, ενώ τα χέρια και ο πυρήνας προπονούνται κατά την προσπάθεια των παιδιών  να ισορροπήσουν και να ελέγξουν το σώμα τους . Μέσα από τα πατίνια, τα παιδιά χτίζουν ένα υγιές και δυνατό κορμί, ιδιαίτερα όσον αφορά τους μύες του κάτω μέρους του σώματος. Ισχυρότεροι μύες και καλύτερος συντονισμός κινήσεων μαζί προσφέρουν την αποφυγή των τραυματισμών και κρατάνε το σώμα ενεργό και εύκαμπτο.    

· Προστασία των αρθρώσεων Τα πατίνια παρέχουν ρευστή κίνηση που κρατούν το σώμα μακριά από τις βλάβες των αρθρώσεων, βοηθώντας τα παιδιά να απολαύσουν μια κίνηση παρόμοια με τρέξιμο ή χορό χωρίς την σκληρή επίδραση των κραδασμών. Τα πατίνια προκαλούν λιγότερο από το 50%  των κραδασμών στις αρθρώσεις σε σύγκριση με το τρέξιμο (σύμφωνα με μια μελέτη που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης). Με άλλα λόγια , μία αερόβια προπόνηση inline skating έχει το ίδιο όφελος, όπως η ίδια ποσότητα του χρόνου που δαπανάται στο τρέξιμο, απλά χωρίς τη βλάβη των αρθρώσεων και με μεγαλύτερο ποσοστό καύσης θερμίδων. 

· Βελτίωση της ισορροπίας, της ευκινησίας και του συντονισμού ολόκληρου του σώματος Τα πατίνια συμβάλλουν στη βελτίωση της ισορροπίας με την ενδυνάμωση των κοιλιακών και κάτω – ραχιαίων μυών, καθώς το παιδί θα πρέπει να διατηρήσει έναν σταθερό πυρήνα για να μείνει όρθιο και να ισορροπήσει πάνω στους τροχούς.Συντονίζοντας την ισορροπία και την κίνηση των ποδιών βελτιώνεται ο συντονισμός του σώματος γενικότερα. 

·Βελτίωση της αντοχής Εκτός από την αύξηση της μυϊκής δύναμης, το inline skating μπορεί να βοηθήσει και στην αύξηση της μυϊκής αντοχής.Προσθέτοντας μερικές ανηφόρες σε κάθε μάθημα εκπαιδεύονται οι μυς, μαζί με το καρδιαγγειακό σύστημα, ώστε να χρησιμοποιούν τις ενεργειακές αποθήκες του σώματος πιο αποτελεσματικά.Αυτό σημαίνει ότι το παιδί μπορεί να “ρολλάρει” για μεγαλύτερες αποστάσεις – και να κάνει και άλλες έντονες προπονήσεις – χωρίς να εξαντλείται. 

· Ενίσχυση της λειτουργίας της καρδιάς Η American Heart Association αναγνωρίζει το inline skating ως μια αποτελεσματική αερόβια άσκηση που βοηθά στην ενίσχυση της καρδιάς . Μια μέτριου βαθμού προπόνηση inline skating αυξάνει τον καρδιακό ρυθμό του αθλητή σε επίπεδα που κυμαίνονται από 140 έως 160 παλμούς ανά λεπτό, ενώ το inline skating σε κορυφαίες ταχύτητες μπορεί να αυξήσει τον καρδιακό ρυθμό έως περίπου 180 παλμούς ανά λεπτό (σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο Konstantx).    

· Μείωση και εξάλειψη του άγχους Το άγχος είναι συνώνυμο με την καθημερινή σύγχρονη ζωή, και επηρεάζει ακόμα και τους μικρούς μας φίλους, με άμεσο ή έμμεσο τρόπο. Είναι απολύτως απαραίτητο να προσπαθήσουμε να μειώσουμε τα επίπεδα του άγχους, και τα πατίνια είναι το πιο κατάλληλο μέσο για να το πετύχουμε, αφού αποτελούν μια άκρως χαλαρωτική και ταυτόχρονα διασκεδαστική δραστηριότητα. 

· Προσφέρεται οπουδήποτε Σε πολλούς αρέσει να κάνουν πατίνια εντός πίστας. Ωστόσο, αυτό το άθλημα έχει ένα όμορφο πλεονέκτημα, μπορεί να γίνει οπουδήποτε έξω, στο δρόμο, στο πάρκο, σε ένα μονοπάτι, σε οποιαδήποτε ομαλή, λεία και σταθερή επιφάνεια.Ολόκληρη η πόλη μετατρέπεται σε μια μεγάλη πίστα πατινιών, προσφέροντας διασκέδαση και ελευθερία.